Dnes vyhořelá

22. 03. 2011 16:02:30
Nuda, zakroucená nabublaná nuda. Přiznávám, že mi dá velkou práci nevidět svět černě. Vidím ho šedě. To je snad horší. Uprostřed bytu leží něco jako hroch, třeba Kateřina. Někdy visí na zádech. Překračuju ho sem a tam. Plazím se z kuchyně do pokoje a zpátky. Koutky dolu. Nenachácházím radost v činnostech.

Kdyby to bylo poprvé a byl nějaký jasný výhled na zlepšení. To by se to žilo o poznání lehčeji. Ale jsme po všech různých vyšetřeních klasického i alternativního typu – a v těch se dá libovolně pokračovat do nekonečna. Gastro, alergo, imuno... čínská medicína, třeba i zaříkání koní, vyloučení celé řady potravin, nebo naopak zvýšení přísunu jiných potravin. Rozbory sem, rozbory tam...

Myslím, že být neustále u doktorů je pro nás psycholikvidační. Z čekání v čekárnách se mi ježí kůže. A je to těžší, když děti jsou dvě. S jedním můžete blbnout nahoru dolu, ale se dvěma už si to žádá značnou logistiku. A to je menší zatím v pořádku. Ťuk, ťuk.

Moje dvě děti obydlují byt. Vyplňují prostor kolem mě a něco chtějí. Dívám se na hodiny a odměřuju, kdy mají jíst a pít a kdy jim dám léky. Všechno vzorně vykonám. Hladím je. Aby nevěděli, že je mi blbě. Venku září jasné slunce a začíná jaro. Mrcha. Mezitím stavím hory ze stavebnice Magformers. To mě baví. Asi nějaká forma artterapie.

Psycholog (s hodinovou taxou od 800 Kč/hodina) by mi nejspíš řekl, že mám syndrom vyhoření. No, to bych prosila. Kdo by neměl. A psycholog by tiše naslouchal a pak to zabalil do lívance moudrých rad. Já bych taky mohla bejt něčí psycholog. Jé, to by se mi líbilo... To bych si panečku poradila věcí.

Tak v první řadě to chce sílu, odvahu a optimismus. (No fakt?? To by jeden neřekl, chytrolíne).

A taky ona z toho vyroste, nebojte (Hm... ale to nikdo nezaručí, že jo. 70 procent z toho vyroste, 30 procent to má celoživotně. Jasně, že to bude snášet líp, až bude větší a nebude mě potřebovat vedle sebe na lůžku, ale je to pěkně blbá zatracená věc, víme, psycholog?)

Jsou horší věci. (To je teda sakra pravda. Ale hnusná záludná je na tomhle ta nevypočitatelnost. Může se to stát kdykoliv a kdekoliv a tak se moc nevyplatí vzdalovat se od prověřené nemocnice.)

Bude líp! Vydržte! (Fakt? Ale jak to víte? Bude? Třeba totiž nebude. Třeba líp už bylo. To se přece taky říká a jak často.)

Ale, pesimismus ti nepomůže, holka. (Že ne? To je jedno. Optimismus mi nepomůže taky. Jen ten pád je pak větší. S oběma jsem kamarádka, oba vysávám střídavě.)

Najděte si koníčky, nadchněte se pro jiné věci, odreagujte se a odejděte aspoň na čas z domova. (Ano, tohle celkem funguje, když jsme mimo akutní stav. Když se ataka cyklického zvracení objeví, tak můžu mít tisíc koníčků a jsou mi na pytel. Bude mi, je mi... hrozně.)

Rady a nápady... Všichni to myslí dobře. A je to od nich hezké, že na nás myslí. Zahřeje to u srdce. Ale je to jako s tou poruchou počítače v seriálu IT Crowd. „Nefunguje? Zkusili jste počítač vypnout a zapnout?“ Ano, tisíckrát... A brzy ho rozmlátím pálkou. Tak tak nějak.

No, jo, vždyť já se zase sesbírám. Vždyť já se zase nadchnu. A na něco se upnu. Ale chce to čas.

Autor: Tereza Boehmová | úterý 22.3.2011 16:02 | karma článku: 17.27 | přečteno: 3927x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 14 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 169 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 311 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 94 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 550 | Diskuse
VIP
Počet článků 393 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4521

Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...