Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Povídka: Pokoj plný bolesti

Seděly při svíčkách. U stolu, naproti sobě, jak měly ve zvyku, když svolaly tajné sesterstvo. Irena a Simona. Kamarádky spřízněné společnou kletbou.

I: „Ty myslíš… ty snad myslíš… že by to mohl být on?“ Irena se naklonila k Simoně a otevřela do široka oči.

I: „Chci slyšet každé slovo, jak to proběhlo?! Nesmíš nic vynechat. Tohle by mohl být přelom.“

S: „Každopádně mě překvapil. Nechoval se dle zavedeného vzorce. Ale bojím se doufat, protože ten před ním byl taky docela nadějnej, ale pak jsme přece zjistily, že byl nadějnej jenom proto, že málo mluvil. Když pak mluvit začal.... ááá to byla hrůza.“

I: „Ty mě napínáš!“

S: „Myslela jsem na to, jak mi vždycky říkáš tu větu…“

I: „Myslíš tu: my jsme dobré čarodějnice –„

S: „Ano, tu… Nech mě to dokončit… My jsme dobré čarodějnice, ale i ty mají své dny...“

I: „Jasně, chápu… A cos mu teda řekla?“

S: „No, jako vždycky, použila jsem pravdu, tu nejčistší nejkrutější pravdu. Tedy její část. Celou by neunesl. Ještě ne. Byla ošklivě křišťálová, ale už moc hustě tekla v mojí krvi. Musela jsem to naředit a odpustit tlak v žilách. Miluju ho, copak ho můžu nechat unudit se k smrti?“

I: „Ale Simono, proč tohle děláš? Vždyť jsme se o tom bavily tolikrát. Pravdou to nikdy nevyhraješ. Tedy doteď nikdy. Oni nevědí, kdo jsi. Nevědí nic o našem daru a průhledu.“

S: „ A to je právě ono. Jednou ho najdu, víš. Toho, komu to budu smět prozradit. Kdo proleze všechny moje zkoušky. Kdo uvidí za slova. Kdo uvidí do mě a pochopí, že je to vlastně ten nejcennější návod. Kdo bude vědět, že když řeknu – teď se dej doprava, tak, že to neříkám z rozmazlenosti a touhy něco ovládat nebo kontrolovat. Že je to pomoc, při které riskuju vlastní krk a to hned dvakrát. Protože, jak dobře víš, máme zákaz naše schopnosti využívat, kromě odůvodněných případů.“

I: „Přemýšlela jsem o tom taky, že se jim jednou ukážu a prozradím hned. Ale nefunguje to.“

S: “Nefunguje, protože když jim to na začátku říkáš, necháváš jím jasné indicie, myslí si, že vtipkuješ nebo flirtuješ. Pak když se to děje, tak tě začnou nenávidět a bát se tě. Přijdeš jim neskutečně divná a působíš paradoxně jako ztělesněné zlo. Protože pravda strašně pálí, když je horká, nová a vyklube se na světlo.“

 I: “A co tedy řekl? Křičel, mlátil pěstmi, vyhodil tě z bytu, vymazal si tvůj telefon?“

 S: „Ne, ale myslím, že mě v první chvíli chtěl praštit. Možná mnou v tu chvíli pohrdal. Ale pak se udržel. Myslím, že měl chuť pustit na mě proud nadávek. Vlastně i začal křičet, ale bez hlasitých slov. Ale pochopila jsem, že chtěl říct, že ho moje kecy nezajímají, že jsem laciná zlá zákeřná coura. Takovou si on nemůže dovolit. Má přece úroveň, plány, vytyčenou čistou cestu. A co si to dovoluju, hodnotit jeho život. Jeho překrásný život. Ale pak…  Ukázala jsem mu malé kouzlo. Úplně malé, nepatrné.“

I: „Myslíš to, kdy jim vlezeš do hlavy a ukradneš příští myšlenku, která je zrovna chce napadnout, a předestřeš jim to v ten samý okamžik, co to mají v puse?“

S: “Přesně to…“

I:“Jsi prohnaná, ale víš, že to smíme použít jen jednou za život...“

S: „Vím...  ale vždyť víš, že tohle bylo z lásky. Musela jsem zkusit zmáčknout poslední nejzakázanější tlačítko. Prostě musela.“

I: „A?“

S: “No právě a pak se to stalo. Místo, aby se mnou vyrazil dveře – jako to udělali všichni před ním. Tak jsem měla pocit, že věděl, co chci, aby se stalo. A nehrál podle mých pravidel. Ovládl se. Nenechal se dotlačit k tomu, co jsem chtěla, a nabídla mu k tomu snadnou cestu. To mě šokovalo.“

I: „Umřu zvědavostí! Co řekl?“

S: “Řekl něco nádherného… Sedl si ke mně na zem, objal mě a slyšela jsem, jak šeptá: Dneska, když jsem šel za tebou, tušil jsem, že půjdeme úplně na dřeň. Že je zle. A řekl jsem si, sakra, tohle by mohlo být fakt krutý, ošklivý a drsný. Ale pak jsi udělala to gesto a mně to došlo. Řekla jsi: Už dost! A já najednou věděl, že tahle láska je a bude děsná bolest, ale nemůžeme jí nijak vyříznout z našich žil. Je v nás. Neodejde. Takže, než začneš zase obracet oči v sloup a snažit se mě zákeřně vyhodit ze dveří, ale tak, abych vlastně odešel já a tys měla klid - a mohla to na někoho svést - tak já teď ty dveře naopak pevně zavřu, rozsvítím světla a budeme tu spolu sedět v té bolesti, dokud jí nenaplníme celý pokoj.“

I: „Chce se mi brečet, vážně?“

S:“To není všechno. Řekl ještě: Vím, že jsi z nás na pokraji šílenství. Prožívám to stejně. Budeme tu sedět a produkovat tu bolest moc moc dlouho. A tenhle pokoj opustíme jedině spolu. Ty a já.“

I: „No a co bylo dál?“

S: „No, pak jsem ho praštila do hlavy, jen tak něžně - prostě jsem ho uspala, jako to dělám vždycky, když si nevím rady a zavolala ti. Leží vedle na pohovce. Za chvíli přijde k sobě. Mám hroznej stach! Ještě nikdo do mě nikdy takhle neviděl! Už chápu, proč je to tak děsí, když to dělám já.“

I: „Simono!!! Ty neuvěřitelná huso! Seber se a jdi okamžitě k němu. Tobě přeskočilo! Potkáš toho pravýho a skoro si ho zabiješ. Hele, já padám… tady jsem navíc. A už žádný kraviny!“

S :"Ale vždyť sám říkal, že chce pokoj plný bolesti... No ne? No jo, tak dobře...Jdu tam. Díky a zatím ahoj. Ozvu se..."

 

 

 

Autor: Tereza Boehmová | středa 2.11.2016 22:29 | karma článku: 14,63 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Tereza Boehmová

Knížka pohádek Zuzanka a Goldýš slavnostně pokřtěna a vypravena do světa

Publikuji (jako soukromý blog) pár fotografií z uvedení knížky pohádek Zuzanka a Goldýš na trh. Na křtu panovala veselá atmosféra, přišlo hodně lidí a spoustu podpisů si užily i dvě ilustrátorky Anna a Emma Boehmovy.

8.11.2018 v 17:03 | Karma: 5,71 | Přečteno: 299x | Diskuse| Média

Tereza Boehmová

Pozvánka na křest knihy Zuzanka a Goldýš

Milí čtenáři a blogeři, podařilo se mi dopsat knížku pohádek Zuzanka a Goldýš, která se teď objevila v kamenných obchodech i online knihkupectvích. Srdečně Vás zvu na křest 18.10. 2018, v 17:00. Neoluxor, Václavské nám. 41, PH 1.

30.8.2018 v 20:24 | Karma: 7,08 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Tereza Boehmová

Milí voliči Andreje Babiše, prosím odpusťte si už…

Znáte ten příběh... Byla krásná, mladá, sexy, zdála se čestná, přímá a upřímná, přísahala vám věrnost a vy jste s ní vstoupili dobrovolně a s velkou parádou do svazku manželského.

11.10.2017 v 14:12 | Karma: 44,09 | Přečteno: 8154x | Diskuse| Politika

Tereza Boehmová

Nové články na boehmova.blog.sme.sk

Toto je soukromý článek, kam si budu postupně přidávat odkazy na texty, které zveřejním na blogu sme.sk. Je určen těm čtenářům, kteří rádi četli moje texty - aby je nemuseli hledat. Stačí prokliknout.

23.5.2017 v 11:29 | Karma: 12,65 | Přečteno: 558x | Diskuse| Společnost

Tereza Boehmová

Můj blog najdete nyní "v exilu" na sme.sk

Jak už víte, odešla jsem z pozice administrátorky blogu iDNES.cz na protest proti zneužívání médií vlastněných šéfem ANO Andrejem Babišem pro vlastní politické potřeby.

14.5.2017 v 17:38 | Karma: 15,79 | Přečteno: 725x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/