Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak nás chtěla zabít vichřice a skoro se jí to povedlo

Unikly jsme smrti o vlásek. Zní to nadneseně a pateticky, ale nepřeháním ani o písmenko. Takový pěkný horký den na chalupě v Jižních Čechách, kousek od Votic. Dcera Anička (budou ji dva roky) běhala nadšeně nahá po zahradě, koupala se v bazénu, opodál se opalovala moje velice energická 86 letá babička a na obloze nebyl ani mrak.  

Den poté a scítání škod. Jako zázrakem se nic zásadního nerozbilo, jen úklid a orezání klád a vetví zabere more casu

Babička pečlivě sleduje počasí a už tři dny strašila velkou bouřkou. Nevěnovala jsem tomu pozornost, protože babička hrozí bouřkou neustále a s jistou dětskou radostí ji očekává.  

Večeři jsme  si naservírovaly v altánu, což je polootevřený zastřešený přistřešek s krbem, zahradním nábytkem, jednou stěnou a dřevěnými sloupy. Stojí mezi chalupou, které říkáme spodní, kterou obývá babička, a mezi chalupou horní, kde sídlíme my s Aničkou.  Vzdálenost mezi altánem a chalupou spodní je cca 10 metrů. Do horní chalupy je to metrů cca 30.  Byl hezký večer. V dálce se povaloval mrak a lehce zahřmělo. Líně jsem se zvedla a uklidila deky a slunečník a shrábla nepříliš pečlivě zbytky oblečení a pár novin. Měla jsem na stole v Altánu notebook, na kterém běželo DVD Pane pojďte si hrát, které Anna při jídle sledovala. Když jsme dojedly, nechala jsem notebook v altánu a odešla do spodní chalupy, kde je kuchyň, připravit Aničce mlíko. Opět trochu zahřmělo. Babička ještě stačila uklidit svoje deky a opalovací krém.  

Chtěla jsem se právě rozloučit s babičkou a vyrazit s Annou nahoru, kde jí uložím a pak celý večer budu pracovat (pro blog:), když zazvonil telefon. Volala moje máma z Prahy a říkala mi, že tam je šílená bouřka a prý se úplně setmělo. Povídaly jsme si asi deset minut, venku mezitím začalo lehce pršet. Řekla jsem, že raději vyrazím do horního domu uložit Annu. Položila jsem sluchátko, popřála babičce dobrou noc, vzala do ruky mlíko a za ruku Annu a vykročily jsme k altánu pro počítač. Trochu se zvedl vítr.  

Sotva jsme překonaly těch 10 metrů, začalo něco příšerného. Chtěla jsem se přiblížit k počítači, ale vítr mě srazil ke zdi, průhledem z altánu jsem viděla, jak se úplně setmělo a cosi se dělo se stromy. Slyšela jsem příšerné zvuky. Vypadalo to, že se za chvíli přímo přede mnou objeví King Kong, který si k nám klestí cestu. Stromy lítaly jako malé třísky. Instiktivně jsem popadla Annu.

Je konec světa, problesklo mi hlavou při pohledu před sebe. Větrná spirála začala lámat stromy a obrovské větve. Několik kusů proletělo přímo kolem nás, přesně tam, kudy jsme před 15 vteřinami tak pomalu šly. Všechno se odehrávalo strašlivou rychlostí a my byly uprostřed.

V hlavě jsem našla jen poučku, co dělat při zemětřesení a tak jsem si honem stoupla tam, kde to nejvíc připomínalo něco, co by se dalo nazvat futrem – tedy do nejpevnější části altánu. Větve létaly všude kolem nás. Několik jich letělo přímo na nás, ale zasekly se o dřevěnou část altánu. Láhev s mlékem mi upadla na zem. Anna plakala. Silně a nejspíš i bolestivě jsem jí tiskla, vítr mi ji chtěl odtrhnout pryč. Vzduchem létaly židle a kusy stromů. Všechno se lámalo. Nemohla jsem udělat ani krok. Byly jsme uvězněné mezi dvěma domy v altánu a nemohly nikam. Notebook stále statečně seděl na stole.  

Po 10 minutách toho utrpení se mi zdálo, že by se dalo přeběhnout zpátky do spodního domu. Doufala jsem, že nás nesrazí letící větev a zběsilou rychlostí jsem vyrazila. Povedlo se. V okně, kterým se u nás (specialita této chalupy) vchází dovnitř domu, stála babička a ztuhle zírala na plastový stůl, který právě asi uletěl nejdelší trasu v dějinách plastových stolů. Vítr ho nadzvedl vysoko do vzduchu, přeskočil s ním vzhůru tři kamené schody a trs metr vysokých právě kvetoucích pivoňek, kterých se ani nedotkl, a přistál přímo před oknem.  Vlezly jsme dovnitř. Byly jsme zachráněné.

Byla jsem v šoku, chtělo se mi zvracet. Třásla jsem se, ale kvůli Anně jsem se snažila ovládnout. “Anna bála. Tlomy lítaly, tam enku, ” ukázala rukou na tu zkázu a překvapila mě svou duchapřítomností. Neplakala, byla spíš ztuhlá. Vítr polevil, v hrůze jsem absolvovala cestu pro počítač a mlíko. Obojí přežilo. Všude trčely pahýly stromů a celá zahrada byla poseta větvemi a kládami. Každá z nich by stačila na to, aby nás pohřbila.  

“Moje růže!” volala babička a snažila se vytáhnout obrovskou větev zaraženou obří silou do záhonu.  Anny nočník na venkovní použití uletěl 50 metrů do kruhu, rozdělil se na dvě části a nešťastně ležel v té spoušti. Včerejší noc už jsme do horního domu nešly a zůstaly spát u babičky. Když Anna usnula, konečně jsem se rozbrečela. Babička nám nalila pálenku. Přežily jsme, tak na zdraví! 

Tak takhle vypadá Vichřice s velkým V na vlastní kůži :)

článek převzal server babinet.cz

Autor: Tereza Boehmová | čtvrtek 26.6.2008 21:39 | karma článku: 39,64 | přečteno: 13861x
  • Další články autora

Tereza Boehmová

Knížka pohádek Zuzanka a Goldýš slavnostně pokřtěna a vypravena do světa

Publikuji (jako soukromý blog) pár fotografií z uvedení knížky pohádek Zuzanka a Goldýš na trh. Na křtu panovala veselá atmosféra, přišlo hodně lidí a spoustu podpisů si užily i dvě ilustrátorky Anna a Emma Boehmovy.

8.11.2018 v 17:03 | Karma: 5,71 | Přečteno: 299x | Diskuse| Média

Tereza Boehmová

Pozvánka na křest knihy Zuzanka a Goldýš

Milí čtenáři a blogeři, podařilo se mi dopsat knížku pohádek Zuzanka a Goldýš, která se teď objevila v kamenných obchodech i online knihkupectvích. Srdečně Vás zvu na křest 18.10. 2018, v 17:00. Neoluxor, Václavské nám. 41, PH 1.

30.8.2018 v 20:24 | Karma: 7,08 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Tereza Boehmová

Milí voliči Andreje Babiše, prosím odpusťte si už…

Znáte ten příběh... Byla krásná, mladá, sexy, zdála se čestná, přímá a upřímná, přísahala vám věrnost a vy jste s ní vstoupili dobrovolně a s velkou parádou do svazku manželského.

11.10.2017 v 14:12 | Karma: 44,09 | Přečteno: 8154x | Diskuse| Politika

Tereza Boehmová

Nové články na boehmova.blog.sme.sk

Toto je soukromý článek, kam si budu postupně přidávat odkazy na texty, které zveřejním na blogu sme.sk. Je určen těm čtenářům, kteří rádi četli moje texty - aby je nemuseli hledat. Stačí prokliknout.

23.5.2017 v 11:29 | Karma: 12,65 | Přečteno: 558x | Diskuse| Společnost

Tereza Boehmová

Můj blog najdete nyní "v exilu" na sme.sk

Jak už víte, odešla jsem z pozice administrátorky blogu iDNES.cz na protest proti zneužívání médií vlastněných šéfem ANO Andrejem Babišem pro vlastní politické potřeby.

14.5.2017 v 17:38 | Karma: 15,79 | Přečteno: 725x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/