Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kyklop - moje kapitola pro Viewegha

Hm. Byl to včera zase další, promrhanej, proflákanej večer plnej ohranejch známejch tváří.  Vykouřila jsem moc cigaret a teď mě škrábe v krku. Na hlasivkách mi sedí zamračenej trpaslík a žmoulá kuličky dehtu, co se mi usazujou v trubkách. Měla bych přestat kouřit.

 Vystrčím nohu zpod peřiny a šlápnu bosa na dřevěnou podlahu. Zapraská. Vždycky tak nemilosrdně odpoví mým chodidlům a všichni v domě vědí, že se u mě ZASE něco děje. Stěny ze sádrokartonový překližky jsou skoro průsvitný. A to ani nemluvím o tom, když v mojí kuchyni snů, kterou mám samozřejmě od zaměstnavatele a s velkou slevou, chci něco uvařit. Hrnce temně řinčí a začne štěkat sousedův pes. Všichni si vidí do talíře.

Odhrnu závěs a piju svoje první kafe. Dneska bez cigarety. Venku je ospalé vlhko a jemně prší. Třeba je to ten den, kdy něco udělám. Dneska něco konečně změním. Už mě fakt nebaví bejt v tom ohranym kruhu sama. Kopnu do dvířek svý lesklý kuchyňský linky.

Seznamka. Převaluju to slovo na jazyku a nemůžu se donutit. Jsem už takhle zoufalá? Jsem ten typ, co se má seznamovat přes internet? Odpověď: Ano, jsem! Někoho chci. Už takovou dobu mám ve svý velký prázdný posteli chuť se přitulit. A taky: Znáte přece ten příběh o tom a té, kteří se takhle seznámili a povedlo se. Já chci taky! A najdu si někoho z velkýho města. Města, kde mě nebude každej znát a šlapat mi na paty. Chlapa s pěknym tělem, velkym domem a třeba i psem, když to musí bejt. Vždyť co mě čeká tady? Akorát lepkavé prsty Heinrichovy předčasné ejakulace za zvuků hihňání Petry s Lindou…

Sedám k počítači a píšu do googlu slovo „seznamka“, olíznu suché rty a abych na to šla líp, napíšu ještě „seriózní“. Směju se v duchu tomu, jak jsem ubohá. Normálním způsobem už se prej chlapi nehledaj. Ve zdi zase něco klepe, snažím se identifikovat ten zvuk. Snad sousedka dělá řízky nebo přitlouká obraz. Zkouším se soustředit. Tak třeba rande.cz. Zakládám si profil. Vyplňuju. Chci jen chlapy s fotkou! Možná je to povrchní, ale kašlu na to. Můj chlap se mi musí líbit. Můj chlap se …obávám se, ještě nenarodil.  

O hodinu později, nenasnídaná, stále s kručícím břichem obsahujícím jen zbytek kafe, otevírám první odpověď. „Jsi pěkná kočička, pojď si se mnou hrát,“ posílá chlapík, kterej se polonahej vyfotil před červenym mercedesem. Hm… myslím na známou píšničku „That don´t impress me much!“ Aha, aha, to na mě dojem neudělalo… tak přece jen asi nechci jenom to tělo. Kdo se vyfotí takhle, z kola vypadává.

Zpráv přibývá. Docela mi to zvedá sebevědomí a mám najednou příjemný pocit bohyně, která hýbe osudy, když si v záplavě nápadníků vybírá. Je to změna, po mnohaletém: „Chlapi k seznámení vymřeli.“

Otevírám další zprávu. Celkem milý text, ale fotku prý nepošle. Ženám se na fotkách často nelíbí a pak nemá šanci ukázat svoje osobní kouzlo. Chvilku si píšeme a nakonec fotku vyžebrám. Koukám na ni a vím, že do toho se nepřemluvím. Ať si osobní kouzlo strčí za klobouk, když vypadá, jak zkažená okurka s liščím ohonem na hlavě. Prohlížím další a další profily mužů, kteří o mě projevili zájem. Mezi nimi i vysloužilý metalák, který jasně ignoruje mnou zadanou maximální věkovou hranici.  Je tu i pár typů se vzkazy „Pojď si konečně zašukat! Dám ti ten pravej orgáč. Randíčko ve třech? Udělám ti to tak, jaks to nikdy neměla.“ Obávám se hoši, že byste v mojí sbírce až tak nezazářili. Jak říkám, sexu jsem už měla plný krajáč. A kdykoliv budu chtít, můžu si z diáře vytáhnout číslo. Ale děti? Děti se mnou mít nechcete?

A pak je tu jeden, co si přezdívá „Dámský holič“. Sice se nechce seznámit, ale rád by mi přijel ostříhat moje intimní partie. Umí prý i barevné vzorečky. Vzkaz mažu.

Přece jen však podle fotek vybírám několik kluků z Prahy. Udělám si víkend ve velkoměstě a s pár chlapíky se sejdu. To je plán!

Ještě dva dny v práci. Místenku už mám. Ubíhá to pomalu. Navíc můj bývalý šéf něco vycítí, otírá se o mě zase jako dřív a pokládá trapně vlezlé otázky, jestli už někoho mám. „Tak Katuška se nám zase zamilovala, je ti to vidět na očích!“ laškuje. „Tak kdypak nám ho přivedeš ukázat? Tik, tik, tik?“ Mává rukama a hlavou a předstírá, že je Staroměstský orloj v mém žaludku. Ráda bych ho kopla do rozkroku, ale raději použiju starý Petry trik a představím si ho na záchodě. Nasadím k tomu profi úsměv a ignoruju ho.

Stojím na Národní třídě před Café Louvre a vyhlížím Jirku. Je mi trochu divně. Na jedné straně jsem ráda, že se zase něco děje, ale moje druhá část vůbec nechápe, co tu dělám. Už by raději jela zase domů. Podle fotky to bude věčný studentík ve svetru a lenonkách. Něco, co mě sice na první pohled neoslovuje, ale když hledám partnera pro život, musím vyskočit ze zajetých kolejí.

A už je tu. V ruce žmoulá dva tulipány. (Cožpak neví, že dvě kytky jsou na hrob?) Fotku na seznamku asi vybíral dlouho, vůbec si není podobný. Stačí jeho nervózní „ahoj“ a už vím, že s panem osudovým jsem se nepotkala. Přesto ho následuju do kavárny. Jsem amatérka, nevím, jak slušně odejít hned na začátku.

Konverzace plyne celkem příznivě. Po chvíli už vím, že pracuje jako rozvážeč zboží, ale prý je v tom zádrhel. Zboží jen skládá. Dívá se na mě spiklenecky, jakože mám vědět. Nechápavě se usmívám. Chce, abych na to přišla sama, a užívá si svůj moment. „Nechápu… co máš za problém?“ říkám a nevím, čeho se chytit. „Nemáš snad řidičák?“ plácnu, protože jsem v koncích. Zachechtá se a je vysloveně potěšen mým tápáním. „Takže sis ničeho nevšimla?“ ptá se znovu. „Vážně nevím,“ řeknu a přestává mě to bavit.

„A co moje oko!“ vykřikne konečně a prstem míří na nehybnou bulvu. Zírám mu do očí a stále nechápu. „Je skleněný! Nepoznalas to? Proto mě nenechají řídit!“ Už to vidím. Jedno oko má slabě jinou barvu a hýbe se pomaleji. Ale pod brýlemi to téměř není vidět. „Nepoznala,“ říkám po pravdě a je mi to celkem jedno. Jen myslím, že by bylo fér vědět to předem. Já přece taky nezatajila třetí nohu nebo siamské dvojče.

„No, když je to tak důležité, nemyslíš, že by bylo lepší to napsat už před schůzkou?“ ptám se.  „To by nikdo nepřišel,“ říká vítězoslavně, jakoby mu padla šestka. Donutil přece holku jít na rande s kyklopem! Přišla a byla tady! Co z toho, že teď mám žaludeční křeče z toho, jak to ukončit, aby si mě hned nezařadil do krabičky: „Hned, jak jsem jí řekl o oku, utekla…“ Minuty se táhnou a já konverzuju. Vím už všechno o jeho babičce, kočce a pruhované pohovce, co si nedávno dovezl z IKEA a nešla mu smontovat. Pak se – přibližně po hodině – omlouvám, že mi jede vlak a platím svou část účtu. Neprotestuje. Prý to teď tak chodí. „Asi z toho nic nebude, co?“ říká skoro vesele. On přece ví, že holky jednooký neberou.„Ne, promiň,“ řeknu. Větu, která by ho snad měla utěšit – Víš, není to kvůli tomu oku, i jinak si hroznej – si nechám od cesty. Asi je lepší nechat ho žít v milosrdném světě, kde denně vyhrává nad opovrženíhodnou povrchností dam ze seznamky.

Vyjdu ven a vdechnu těžký pražský vzduch. Cítím obrovskou úlevu. Moje seznamková premiéra je za mnou. Nechci být cynická, ale stejně si automaticky pro sebe zašeptám: Mezi slepými jednooký král? A doufám, že to nebude pravda. Určitě to ještě nevzdám. Vždyť mě dnes čeká ještě model Petr a milovník hadů Michal. Snad aspoň ty oči budou mít v pořádku.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tereza Boehmová | pondělí 17.8.2009 14:36 | karma článku: 11,71 | přečteno: 3174x
  • Další články autora

Tereza Boehmová

Knížka pohádek Zuzanka a Goldýš slavnostně pokřtěna a vypravena do světa

Publikuji (jako soukromý blog) pár fotografií z uvedení knížky pohádek Zuzanka a Goldýš na trh. Na křtu panovala veselá atmosféra, přišlo hodně lidí a spoustu podpisů si užily i dvě ilustrátorky Anna a Emma Boehmovy.

8.11.2018 v 17:03 | Karma: 5,71 | Přečteno: 299x | Diskuse| Média

Tereza Boehmová

Pozvánka na křest knihy Zuzanka a Goldýš

Milí čtenáři a blogeři, podařilo se mi dopsat knížku pohádek Zuzanka a Goldýš, která se teď objevila v kamenných obchodech i online knihkupectvích. Srdečně Vás zvu na křest 18.10. 2018, v 17:00. Neoluxor, Václavské nám. 41, PH 1.

30.8.2018 v 20:24 | Karma: 7,08 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Tereza Boehmová

Milí voliči Andreje Babiše, prosím odpusťte si už…

Znáte ten příběh... Byla krásná, mladá, sexy, zdála se čestná, přímá a upřímná, přísahala vám věrnost a vy jste s ní vstoupili dobrovolně a s velkou parádou do svazku manželského.

11.10.2017 v 14:12 | Karma: 44,09 | Přečteno: 8154x | Diskuse| Politika

Tereza Boehmová

Nové články na boehmova.blog.sme.sk

Toto je soukromý článek, kam si budu postupně přidávat odkazy na texty, které zveřejním na blogu sme.sk. Je určen těm čtenářům, kteří rádi četli moje texty - aby je nemuseli hledat. Stačí prokliknout.

23.5.2017 v 11:29 | Karma: 12,65 | Přečteno: 558x | Diskuse| Společnost

Tereza Boehmová

Můj blog najdete nyní "v exilu" na sme.sk

Jak už víte, odešla jsem z pozice administrátorky blogu iDNES.cz na protest proti zneužívání médií vlastněných šéfem ANO Andrejem Babišem pro vlastní politické potřeby.

14.5.2017 v 17:38 | Karma: 15,79 | Přečteno: 725x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Z šéfa zahraničního výboru ministrem pro vědu? TOP 09 vybírá ministra

7. května 2024  5:43

TOP 09 pokračuje v hledání ministra pro vědu, výzkum a inovace. Předsednictvo strany se má zabývat...

Vláda má jednat o pomoci ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody

7. května 2024  5:34

Vláda má v úterý jednat o pomoci ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. Program na řešení...

Soud rozhodne o kastracích pro změnu pohlaví, Piráti s tím v koalici neuspěli

7. května 2024

Ústavní soud oznámí, zda operace zůstane podmínkou pro úřední změnu pohlaví. Česko je jedna z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/