Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

No jo. Když ona je to olympiáda. Vy také nezaběhnete stovku pod jedenáct (sekund). Ubezpečuji Vás, že pro finalisty jsou obdobné příklady více-méně hračkou.

5 0
možnosti
LJ

Jsou potom další kola a nakonec jsou vyhodnoceni v každém kraji tři nejlepší. Ta další kola se neřeší doma, ale ve vybrané škole, dítě se nemá s kým poradit. Nakonec jsou vyhodnoceni v každé kategorii 3 nejlepší. Úlohy musí být náročné, aby byli jen 3 vítězové. Jelikož souběžné probíhá fyzikální, češtinářská a biologická olympiáda, je těch vítězů dost. V Ostravě se pak sejdou spolu se svým doprovodem v sále konzervatoře, kde mají studenti konzervatoře připravený program a po něm je předávání cen. Všiml jsem si, že v matematice a fyzice je mezi odměněnými více chlapců, v biologii a češtině zase trochu převládají děvčata. Často se stává, že jeden žák dostává odměnu ve dvou olympiádách. Když je to matika a fyzika, tak to chápu, když se však umístí někdo v češtině a matematice, tak nad tím kroutím hlavou, já jsem myslel, že se to vylučuje. A další věc, kterou nechápu je, že v češtinářské olympiádě se zpravidla umístí nějaký žák nebo i více žáků z Karviné nebo Českého Těšína. Mluví se tam tak svérázným nářečím, že neznalý má problém rozumět.

Kromě toho je ještě celá řada dalších soutěží, třeba mladých filozofů. Tam dostanou téma a musí napsat úvahu na dvě stránky. Postupuje se až do celostátního kola, kde se píše úvaha na dané téma, ale v angličtině, protože tři nejlepší postupují do evropského kola.

2 0
možnosti

Vůbec nikdy jsem tu nebyla:-P;-D

No, pravda. Terezo, začala jste ten nový rok pěkně zostra!:-/

A já čekala gurmetský zážitek (tedy fota) od vánoc až po Silvestra!

1 0
možnosti
MT

"Zadání rozumím tak tak a přijde mi to spíše jako test logiky, nikoliv počtů."

No jo, o tom to je. To je matematická olympiáda a ne olympiáda z počtů... Dobrý počtář se opravdu nerovná dobrý matematik.:-)

9 0
možnosti
PL

Hlavně jde o to, že úlohy jsou velmi nepřirozené, psané nepříjemným jazykem a na dnešní dobu i docela out.

Docela v oblibě je matematický klokan - má širší záběr a dokáže slušně vyselektovat talenty.

0 3
možnosti
GI

Mně přijdou ty úlohy ok, ale je fakt, že už jsem relativně "stará garda", takže možná taky na dnešní dobu docela out. Nicméně s chutí jsem si zařešila, ne, že ne. :-)

4 0
možnosti
PB

Ale cílem tohoto přeci není vystresovat matku & dítě! Vezměte to naopak: Dětem je předložen zajímavý (byť obtížný) námět, podnět, příklad - ovšem s tím, že jej lze zaručeně vyřešit! Už to, jak jste se "chytla" je vlastně velmi, velmi optimistické!!;-)

0 0
možnosti
BO

Cílem matematické olympiády je najít těch pár páťáků, kteří to vypočítat dokáží. Někdy se tomu říká "hledání talentů". Sice je to pro ostatní děti drsné, ale ve chvíli, kdy to spočítá 80% páťáků, a zase 80% páťáků bude dostatečně talentovaných pro sprint a hod koulí a 80% páťáků zvládne pokročilou angličtinu, trochu se vytrácí smysl.

11 0
možnosti
TN

Mně to přijde jako pěkné úkoly na přemýšlení a rozvoj matematického myšlení.

6 0
možnosti
DK

Já skončila u příkladu z matematiky s dcerou již ve třetí třídě - příklad počítali moji kolegové a můj muž desítky minut soustavou rovnic o 3 neznámých... Já ho nepochopila a jak jí to vysvětlit mi taky nikdo neporadil :-)

1 0
možnosti
TN

Zkuste ho sem napsat.

1 0
možnosti
MK

Strašný, takový příklady jsme meli snad na střední škole. A že by se mozky dnešních dětí vyvíjely jinak než naše před lety?

1 2
možnosti
TB

Těžko říct... Mozek mé dcery se zdá naprosto běžně zaostalý (viděno optikou těchto úkolů)

0 0
možnosti
  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/