Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mandle v misce - díl druhý: Ledování

Umyla jsem si hlavu. Což znamená několik věcí – 1. Mám umytou hlavu :). 2. Musí mi určitě být výrazně lépe, když mi záleží na tom, jaké mám vlasy. To jsou samé dobré zprávy.

takhle nějak to vypadá - sáček na ledJá :)

A co se děje dál? Dnes je den čtvrtý od operace mandlí, stále jsem v nemocnici a pořád to dost bolí, každé polknutí je potřeba předem promyslet a připravit se na něj, ale s pravidelným přísunem kapek proti bolesti - algifenem - se dá celkem existovat. Tedy samozřejmě bez jídla. Ale na to jsem byla připravená a po čase hlad přejde. Už mi to ani nepřijde.

Občas se pokusím polknout nějakou tu zmrzlinu nebo kašovité cosi, ale po 2-3 lžičkách si to většinou zase rozmyslím. Za tu bolest to nestojí. Ale snažím se hodně pít – tak 3 litry tekutin denně, hlavně vodu, ledový čaj a kloktám řepík. Na krk si střídavě dávám led. A jsem docela veselá. Hlavně, že už jsou mandle pryč a je to nezvratné. Čekala jsem ještě horší bolest, takže jsem mile překvapená. Teď hlavně všechno dělat opatrně, aby se to dobře hojilo. Žádné prudké pohyby, žádné sprchování horkou vodou (rozšiřuje cévy a rána v krku by mohla začít krvácet). Nezvedat těžké předměty - ani děti :)

S ledováním krku je legrace. Můj šikovný, charismatický a prostě úžasný operující lékař, kterému věřím, mi radil, ať na krk přikládám led. Mám na to takovou pěknou bílou punčošku – kapsičku, kam se vloží modrá zmrzlá ledová placka – a celé se to připlácne na krk s lepicím páskem kolem krku. Skvělý vynález, který objevil a zakoupil můj muž při té samé operaci loni. Všichni ostatní pacienti mi ji mohou závidět, protože se musí spokojit s nemocničním erárem – nedržící plenou kolem krku. Tak kdybyste na podobnou operaci šli, určitě si tenhle ledovací vak ve zdravotních potřebách pořiďte, je k nezaplacení.

Ledování se mi zdálo jako dobrý nápad. Studené stahuje a chladí, brání otoku a krvácení. První den byly ve shodě s lékařem i sestry a nebyl problém. Ale pak se vyskytl klasický – velmi častý – nemocniční paradox, na kterém si můžeme krásně předvést zapeklité zákruty zdravotního systému, v němž poslušný pacient uvízne jako ve slepé uličce.

Lékař, který přijde na vizitu nebo pokud se něco vážného děje – nařídí ledování. Sestry – které ale nad vámi mají absolutní moc po zbytek dne – se druhý den po operaci proti ledování vymezí. Ledování už bylo dost, to stačí první den, když budete ledovat dál, nastydnete, onemocníte, začnete chraptět, půjde vám to na hlasivky! Už vás s tím ledem nechceme vidět!

A teď co – tak mám nebo nemám? Nastydnout nechci, ale ani nechci, aby mi krk otekl, a proti otoku led pomáhá. A dělá mi to dobře. Navíc – doktor je přece vyšší šarže, má vyšší postavení a vzdělání. A přece by mi nedoporučoval nějakou blbost. Ale sestry jsou zase profesionálky z každodenní praxe… A já rozhodně nechci dělat problémy. Obě strany jsou v doporučeních velmi neústupné. Na námitku, že lékař/sestra říkala něco jiného pohrdlivě kroutí hlavou. No, babo raď. A to je jen blbé ledování po docela banální operaci mandlí… jak si asi poradí pacienti v zásadnějších otázkách a vážnějších případech?

A tak mi nezbývá než se chovat podle schizofrenního systému – leduj přichází-li doktor, led odhazuj, přichází-li sestra. No zatím to funguje, ale je to fuška! :)

Hezký apríl přeju!

 

Další díly zde:

http://boehmova.blog.idnes.cz/c/253683/Mandle-v-misce-tonsilektomie-myma-ocima-a-hlavne-krkem.html

http://boehmova.blog.idnes.cz/c/254840/Mandle-v-misce-treti-cast-Velke-fuj.html

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tereza Boehmová | neděle 1.4.2012 10:36 | karma článku: 15,78 | přečteno: 3763x
  • Další články autora

Tereza Boehmová

Knížka pohádek Zuzanka a Goldýš slavnostně pokřtěna a vypravena do světa

Publikuji (jako soukromý blog) pár fotografií z uvedení knížky pohádek Zuzanka a Goldýš na trh. Na křtu panovala veselá atmosféra, přišlo hodně lidí a spoustu podpisů si užily i dvě ilustrátorky Anna a Emma Boehmovy.

8.11.2018 v 17:03 | Karma: 5,71 | Přečteno: 299x | Diskuse| Média

Tereza Boehmová

Pozvánka na křest knihy Zuzanka a Goldýš

Milí čtenáři a blogeři, podařilo se mi dopsat knížku pohádek Zuzanka a Goldýš, která se teď objevila v kamenných obchodech i online knihkupectvích. Srdečně Vás zvu na křest 18.10. 2018, v 17:00. Neoluxor, Václavské nám. 41, PH 1.

30.8.2018 v 20:24 | Karma: 7,08 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Tereza Boehmová

Milí voliči Andreje Babiše, prosím odpusťte si už…

Znáte ten příběh... Byla krásná, mladá, sexy, zdála se čestná, přímá a upřímná, přísahala vám věrnost a vy jste s ní vstoupili dobrovolně a s velkou parádou do svazku manželského.

11.10.2017 v 14:12 | Karma: 44,09 | Přečteno: 8154x | Diskuse| Politika

Tereza Boehmová

Nové články na boehmova.blog.sme.sk

Toto je soukromý článek, kam si budu postupně přidávat odkazy na texty, které zveřejním na blogu sme.sk. Je určen těm čtenářům, kteří rádi četli moje texty - aby je nemuseli hledat. Stačí prokliknout.

23.5.2017 v 11:29 | Karma: 12,65 | Přečteno: 558x | Diskuse| Společnost

Tereza Boehmová

Můj blog najdete nyní "v exilu" na sme.sk

Jak už víte, odešla jsem z pozice administrátorky blogu iDNES.cz na protest proti zneužívání médií vlastněných šéfem ANO Andrejem Babišem pro vlastní politické potřeby.

14.5.2017 v 17:38 | Karma: 15,79 | Přečteno: 725x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Řidička vezoucí dítě obrátila auto na střechu, při nehodě zbořila cihlový plot

7. května 2024  14:17

Rychlá jízda zřejmě stojí za pondělní dopravní nehodou v Sedleci na Orlickoústecku. Řidička vezoucí...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Městské byty za úplatek. Soud popsal fungování mechanismu, dvojice se přiznala

7. května 2024  13:52

Městský soud v Brně dnes rozdal první tresty za korupci při přidělování městských bytů. Při...

Hokej pohlídá 1200 policistů. V sobotu je zaměstná derby na Letné a Rammstein

7. května 2024  13:04,  aktualizováno  13:34

Praha a Ostrava se skoro na tři týdny promění na hlavní města světového hokeje. Od pátku 10. května...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/