Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FK

František Kostlán

21. 8. 2008 13:44
Terezo,

díky za zkušenost. Dal bych takové články mužům jako povinnou četbu :-).

Co mohu posoudit, s tím souhlasím.

0 0
možnosti
DD

svarak z krabicoveho vina

21. 8. 2008 14:06
Re: Terezo,

A co můžeš posoudit? Zkus to rozvést...

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 8. 2008 11:26
Kde se to zvrtlo? - 1 -

Vážená autorko,

v úvodu svého blogu se ptáte, kde se to zvrtlo, že tzv. vyspělejší holčičky se ve finále ocitly sociálně na chvostu. Odpověď se bohužel nedá říci jednou větou. Ale nějak to zkusím:

1) Holčičky jsou vyspělejší jen zdánlivě. Ta vyspělost se totiž hodnotí především podle učitelských a společenských norem, tzn. kdo je hodnější, kdo méně zlobí, kdo lépe poslouchá. Už se ale nehodnotí, kdo má jakou motivaci, a proč, kdo je silnější, kdo je rychlejší, kdo je schopen jakého druhu myšlení. To by totiž dalo moc práce a to obvykle lékaři a zejména paní učitelky přeci nebudou dělat.

2) Naznačujete, zda to náhodou není tím, že ženy jsou předurčeny rodit a pečovat. Ano, jistě. Dokud toto přírodní poslání žen bylo jakž takž v souladu se zažitými společenskými a církevními dogmaty a doktrínami, bylo vše víceméně v pořádku, protože lidé (správně) vycházeli z předpokladu, že rodina a péče o rodinu je záležitostí naprosto zásadního a zcela nepominutelného významu, ....

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 8. 2008 11:27
Kde se to zvrtlo? - 2 -

... a tak měly ženy nejen svou fyzickou a věcnou důležitost, ale také svoji společenskou důležitost. Společenský význam žen byl nezpochybnitelný. 

Rodinu bylo ale nutné zajišťovat i hmotně, a dále bylo nutné i spravovat a bránit obec. To zase byly domény mužů. Dále pak, a to i s ohledem na hromadění a dědění majetku bylo postupně (a to většinou už ve starověku) upuštěno od matriarchátu a vznikl patriarchát. Ten byl většinou ale vůči ženám dosti měkký, a ženy v něm (byť podřízené) požívaly řadu výhod.

Kde se to tedy zvrtlo? Zvrtlo se to jednak už v křesťanském náboženství, které až přespříliš vyzdvihovalo "vedoucí úlohu" mužů, ale především se to zvrtlo v Evropě a v Americe koncem 19. století, kdy začalo hromadné zaměstnávání žen, které postupně a po druhé světové válce úplně vyvrcholilo v prakticky stoprocentní zaměstnanosti žen. A to jak ve východním tak i západním bloku. A především v tom je hledat příčiny i důsledky současné krize rodiny, i krize společnosti.

0 0
možnosti
P

pasingr

21. 8. 2008 11:16
Vybrat si.

Měl jsem možnost vybrat si mezi dvěma připojeními k internetu. Jedno bylo trochu rychlejší a levnější (tedy lepší), ale občas zcela nepředvídaně na několik dní vypadlo a nefungovalo. Hádejte proč jsem zvolil to druhé "horší".

0 0
možnosti
W

Wendolene

22. 8. 2008 17:48
Re: Vybrat si.

;-D;-D;-D

0 0
možnosti
N

nictipotomnení

21. 8. 2008 9:33
Díky za super článek a karma!

Já šla dělat, když šel syn do školy a dceři bylo 2a1/2. To jsem si vyslechla o nezodpovědných matkách, nevěnujících se dětem. :-/  Ale proč bych nešla. Doma jsem myslela, že ze mne bude magor. V práci jsem mezi lidmi, dělám práci, která mne baví a jsem spokojená. A tose odráží i doma. Spokojenost. Sama doma na mateřské? Otrava, s nikým si nešlo "normálně" promluvit. Pořád jen plíny, praní, mléko - to byla témata.

Ale nezapomenu větu jedné známe:

Ty jdeš do práce, když ti jde dítě do školy?  Jak to budeš zvládat, když je tvoje dítě ještě ke všemu levák? Tak to jsem nepochopila. ;-D

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 8. 2008 11:41
Re: Díky ... ad Mateřská dovolená - 1 -

Promiňte, ale domnívám se, že se vše odehrává převším ve hlavách žen a již méně ve skutečném životě. Máme dvě děti. Moje manželka měla na mateřské podobné pocity, o kterých píšete vy. Tak taky musela jít dělat. Já jsem tehdy po revoluci doháněl angličtinu, dělal jsem jako programátor na projektu do zahraničí, takže jsem doma mohl pomáhat jen v omezeném rozsahu. To ale mojí ženě ani tolik nevadilo. Hlavně že se dostala do zaměstnání, tj. "mezi lidi". Přitom jí tím povinností zcela prokazatelně přibylo, a volného času ubylo. Ale hlavně že byla, kde chtěla být. Znám ale případy, kdy ženy na mateřské studovaly jazyky (řadu jsem jich sám při večerním studiu potkal) a byly jinak aktívní. Některé ženy a řekl bych že jich je většina, považují mateřskou dovolenou za ztracený čas, a to podle mne hlavně proto, že si jej nejsou schopny samy zorganizovat a dobře využít.

Proto honem běží do práce, aby jim čas organizoval zaměstnavatel.

0 0
možnosti
CK

Chlupaty Knedlik

21. 8. 2008 9:18
Feministicka agitka

a placani do vody.

0 0
možnosti

Krak

21. 8. 2008 1:06
Ano,

já myslím, že můžete. Kolem toho není třeba se tak rozepisovat.

0 0
možnosti
S

Semper2

20. 8. 2008 21:47
No to je kádrovej dotazník....

Děkuji za možnost seznámení s jedním z hlavních censorů. Pozoruhodné curriculum vitae. Studium na na nemarxistických školách v USA, angažmá ve feministických org. Ženská Vy jste opravdu kádrová reserva. A dotáhnete daleko. Anebo taky nedotáhnete, ale k tomu by byla třeba změna metapolitická. Ale kdo ví třeba přijde.

Nedocházejí politicky korektním linkbloggerům nějak dochází síly, když Vy admini (madamme a Mr.Banga) blogujete najednou, jako o život.

0 0
možnosti
S

Semper2

20. 8. 2008 21:51
Re: No to je kádrovej dotazník....

Errata: nedocházejí politicky korektním linkblogerům síly, když Vy admini...

Omluva chyba při úpravě textu na editoru.

0 0
možnosti
T

tos42

20. 8. 2008 21:16
co to je??

Z vaseho prispevku primo cisi feministicky fundamentalismus. Skoro jako byste rikala, ze zena, ktera rodi deti je svrab a nestovice a neni hodna moderniho zenskeho hnuti... Ok, co navrhujete, aby se zeny vyprdly na rodeni deti a sly delat karieru? Fajn, vymreme, aspon na svete nezbude nikdo, kdo by se zivotem trapil a prozival peklo na zemi. Jsem pro - a je to elegantnejsi vyhlazeni nez to chtel Hitler. R^

0 0
možnosti
JS

belgian chocolate

20. 8. 2008 21:18
Re: co to je??

je vidět, že jsme chyběl na posledním školení pohlavních žandárek. rodit možno je, ale pouze holčičky!

0 0
možnosti
RK

Radek0075

20. 8. 2008 20:21
Jednu dobu jsem pracoval v bance, v cca z

90% v ženském kolektivu. Něco takového bych nepřál ani největšímu nepříteli. To že neustále drbali nepřítomné kolegyně, ať už co se týče postavy, nebo oblečení, případně make-upu, nebo účesu, to se dalo ještě přežít. Ale ty boje které nastaly ohledně dovolených, to bylo strašné. Ženy s dětmi měly pocit, že červenec, srpen a prosinec jsou měsíce, kdy jako jediné si smějí vzít dovolenou. Když takovej skoro dokonalej tvor měl migrénu, nebo to dostal, případně dítě chtělo jít ze školky už po "o" a ne po "spa", bylo lepší se mu obloukem vyhnout. Přiznám se, že jsem si oblíbil (pochopitelně pracovně) ženy okolo padesátky.

0 0
možnosti
S

Semper2

20. 8. 2008 22:18
Re: Jednu dobu jsem pracoval v bance, v cca z

Souhlas. Podobně to bude vypadat (a už vlastně vypadá) i v politice, až se naplní kvóty požadované marxisty z EU.

0 0
možnosti
TB

tereza boehmova

20. 8. 2008 18:39
ctete prosim

Ale ja nechci myt zachody, ctete prosim poradne. To s temi zachody je prece literarni nadsazka. Jde o to, ze v pocatku, kdyz jsem byla doma, tak jsem chtela delat cokoliv, aby byla zmena.

0 0
možnosti
W

Wendolene

20. 8. 2008 18:42
Re: ctete prosim

To je smutne, vite o tom? Pokud se venujete diteti , tak ani na podobne myslenky nemate cas.;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/