Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

fix

26. 11. 2010 14:23
a jak krásně

by vaše dítě spalo, kdybyste ho napojila odvarem z makovic..Pokud vás taková prkotina, jakou je kojení vlastního potomka, přivádí do stavu beznadějné únavy a zmaru, měla jste si radši pořídit psa. Plyšovýho...

0 0
možnosti
EK

Deleter

26. 11. 2010 11:25
---

No buďte ráda, že žijete dnes, není to tak dlouho, co by vaše vývojová větev vymřela. Pokud vaše kámoška kojila z jakéhosi donucení a tedy ve strestu, tak ať se nediví, že má děti alergické, je to ovšem její vina.

P.S. o možnosti dostat křeče do kostí slyším prvně.

0 0
možnosti
B

Betsabe

26. 11. 2010 10:48
Nekamenujte

S autorkou textu naprosto souhlasím. Prioritou pro mne je, aby bylo dítě najedené a spokojené. Jestli ho nakrmím mateřským mlékem nebo ze sušeného, to mi nepřijde až tak podstatné. Ale co považuju za podstatné, je to, že by maminka měla být taky spokojená, ne vystresovaná, utahaná a téměř nic jiného nestíhající. Moc by mě zajímala třeba zkušenost manžela paní Satyriany, která kojila téměř nepřetržitě. Nějak se tu totiž v té diskusi zapomnělo na partnery. Jak oni vnímají, že jejich ženy na ně nemají čas, pokud se středobodem jejich života stane boj o kojení? A když píšu boj, myslím tím opravdu boj. Ať už dobrovolný, nebo "vynucený" tlakem  zvenčí -  porodnici, medii, laktačními poradci a "opravdovými" matkami.

Já mám s kojením zkušenosti obojího druhu. Při prvním dítěti jsem měla dojem, že nic není důležitějšího, než ho kojit. Dopadlo to, jak muselo - čím víc jsem chtěla, tím méně to šlo. Po šestinedělí jsme přešli na umělou výživu a nastolil se klid a spokojenost na všech stranách.

0 0
možnosti
S

Satyriana

25. 11. 2010 17:30
Kristapána,

co a jak jste to dělala?! Ty hrůzy, co popisujete, v podstatě neznám. Užila jsem si lecčeho, ale prostě jsem podřídila den tomu, co bvylo důležitější a podruhé i potřetí si už předem trochu měnila rozvrh dne, aby větší děti nebyly omezeny a malé dostalo dost pozornosti taky jen pro sebe. A to jsem kojit musela i dvanáctkrát, dítě bylo krapet ochrnuité.  Takže i cvičení.

Víte, s tím Vaším odvápněním... To Vám nikdo neřekl, že je optimální pít mléko? Navíc, pokud si dopřejete dva litry denně, máte i jistotu slušného pitného režimu. A pije se to už před porodem - anebo se jí normální, neokradený tvaroh, čímž myslím nepoužívat ani ty hnusy jakoby tvarohu naslano či nasladko. Nebo dělat baštu z bílého jogurtu.

No, asi to je vtipný článek, ale měla jsem ho číst u skříně s molama, aby to spráskání rukou mělo praktický efekt. Pokud Vám kojení nic moc nedávalo, tak je mi Vás opravdu líto. Jo a i s tím kojením a cvičením a dvěma dětmi jsem ještě chodila vést kroužek. A to jsem děsně líná osoba.

0 0
možnosti
K

katerina.sestakovanovotna

24. 11. 2010 0:49
Poučný a zajímavý článek.

Osobně si neumím představit, že bych své dítě nekojila, protože se i v jiných ohledech snažím žít v souladu s přírodou a tato snaha mne těší. Na druhé straně mi připadá zcela absurdní a bezohledné do toho někoho nutit citovým vydíráním. I když je mateřské mléko zdravé matky nepochybně hodnotnější než  Sunar, přiznejme si, kolik lidí dává svým dětem vždycky jen to nejzdravější? Je třeba špatné nacpat pětileté dítě chemickou zmrzlinou, když mu místo toho můžeme dát zdravější mrkvový salát? Péče o zdraví je nepochybně důležitou  hodnotou, ale nikoliv jedinou. Důležitá je také například pohoda v rodině. Caeteris paribus je lepší kojit než nekojit, ale opravdu asi záleží i na tom, za jakou cenu (ta je u každého jiná). Moc by mne zajímalo, zda jsou militantní zastánkyně kojení tak pečlivými a dokonalými matkami i v jiných ohledech (zda se dětem věnují i jinak než jen vystrčením prsu, zda mají vždy energii vymýšlet pohádky na míru, sportovat s dětmi atd.)To, že mají některé čas aktivně

0 0
možnosti
K

katerina.sestakovanovotna

24. 11. 2010 0:53
Re: Poučný a zajímavý článek.

blogovat i při několika dětech svědčí spíš o tom, že něco zanedbávat musejí. Je otázkou, zda je kojení to nejdůležitější (tj. zda lze otázku po hodnotě matky redukovat na míru hodnoty krávy, tj. na produkci mléka). Já si myslím, že je ochota kojit jen jedním z mnoha faktorů, které dělají dobrou mámu.

0 0
možnosti
VZV

Vevoda z Valdstejna

23. 11. 2010 22:06
Tak hlavne, ze sis to zduvodnila a mas klid, ne?

Fakt nevim, proc maji nektery zensky deti, kdyz je pak vsechno obtezuje. Kecy o tom, ze to nejde... Priznej, ze jsi pohodlna, chces, aby pribuzni krmili za tebe, nechces hlidat zivotospravu apod. Neni treba psat zdlouhave clanky a vysvetlovat. Tak hlavne, ze mas ten svuj klid, no.

0 0
možnosti

doriana_

23. 11. 2010 11:33
Ano, je to pravda, je to hrozné,

dokonce to i občas šíleně bolelo,:-)ale já jsem to dokázala!!! A jsem na to hrdá...!!!!

0 0
možnosti
M

mzahradilova

23. 11. 2010 8:58
to mi něco připomíná :-(

Po přečtení tohoto článku musím naprosto souhlasit s autorkou :-( zažila jsem si totiž něco podobného hned u prvního dítětě :-( u druhého, které plánujeme s manželem do 2 let, si do toho rozhodně nenechám od nikoho kecat, rozhodně ne od rodiny ani od žádné laktační poradkyně :-(

0 0
možnosti
IA

Ivy Ashby

23. 11. 2010 16:09
Re: to mi něco připomíná :-(

jojo, nenechte se omezovat nějakým spratkem. Vždyť je to jenom dítě, ne? Nač by potřebovalo kojení, když je láhev.

0 0
možnosti
MH

Markéta H.

23. 11. 2010 3:40
Takže si to shrňme :-)

Kojení je nejpřirozenější strava pro mimino, jednoduše proto, že tak to příroda vymyslela a tak to funguje už statisíce let.

Naštěstí to není jediná možná strava amáme také UM (umělá mléka).

Takže existují maminky, které rády kojí, užívají si to, necítí se ani vyčerpané, ani nevyspalé a ani jim nevadí, že budou mít vatahaná prsa a nemohou kojence opustit třeba rok na více než dvě hodiny. Neobětují se tím, neohrožují pohodu rodiny a nespějí k rozvodu. Přejte jim, to, prosím a nepodezřívejte je z  toho, že si to štěstí a nadšení z kojení vymýšlejí.

No a existují i maminky, které kojení bolí, kterým nejde, které ho považují za trest. Prostě nejsou na to kojení nastaveny. díky Bohu za to, že si dnes nemusejí kupovat krávu nebo pořizovat kojnou, aby dítě přežilo, ale stačí koupit si Sunar. Respektujme je a nesnažme se jim kojení vnutit jako jedinou alternativu.

Protože hlavní pro mimino je spokojená máma a jídlo. Ať už v prsu nebo ve flašce.

0 0
možnosti
M

motylek_02

23. 11. 2010 5:23
Re: Takže si to shrňme :-)

:-)R^

0 0
možnosti
TKN

ta, která nejsem

23. 11. 2010 2:27
Vlastní zkušenosti nemám

ale kolegyně níže se shodují, že kojení je dobré na postavu.

0 0
možnosti
M

motylek_02

23. 11. 2010 5:24
Re: Vlastní zkušenosti nemám

tak zrovna tady bych ocenila Vasi vlastni zkusenost, nez rypanec. Ten neni nutny. Rv

0 0
možnosti
  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/