Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kapitola 4. Hladová myš na cestě do ráje sýrů

(čtvrtá kapitola jednoho milostného příběhu...) Bylo čtrnáctého února… zase o rok později a v jejich životech se toho bohužel mnoho nezměnilo. Pořád si nechali svý bezpečný schránky. Pořád nebyli spolu. Ne tak, jak by měli.

Dřív na něj uměla mít i vztek, myslela, že je to jeho vina, teď už byla spíš jen otrávená.

“Takovejch let a pořád jsme nenašli způsob, jak z toho ven nebo dovnitř. Jediný, co vím je, že ti chybí odvaha v rozhodujících chvílích. Vymlouváš se na to, že to je kvůli mně. Že život s tebou je peklo a když tě ovládne nemoc, nechceš, abych tě v tom stavu viděla…”, neusmívala se a mluvila dál.

“Víš, někdy mám pocit, že si mě chceš zakonzervovat. Připadám si jako princezna uvězněná ve skleněnym zámku, kde je vidět do všech místností a ty mě sleduješ, sice láskyplně a něžně, máš radost z mejch kroků, úspěchů, cest a výletů a myslíš, že mi tak zajistíš spokojenej život bez bolesti, kterou bys mi způsoboval ty. Ale je to přesně naopak - já spokojená nejsem. Jsem tě plná a nikdy nejsem celá. Tak plná, že mi někdy skoro vybuchuje každej závit v hlavě. Usínám a budím se s myšlenkou na tebe, všude tě mám s sebou a je to otravný, věř mi. Bývalo to nádherný, ale teď už to jen “JE”. Zajímá mě, jestli máš nějakej plán… Jsi takhle spokojenej? Vážně myslíš, že naše utrpení by bylo mnohem větší, kdybys nám konečně otevřel dveře? Říkám to už pár let, myslím, že si zasloužíme reálnou šanci se milovat nebo zničit, ale nenechat si žádnou pochybnost…”

“Ester, ty vůbec netušíš, do čeho se chceš pustit. Nepamatuješ si na můj první dopis? Strávilas se mnou pár nádhernejch nocí. A řadu dní v bezpečný vzdálenosti. A i tak jsem ti tolikrát zbytečně ublížil. Jak ti to jen vysvětlit…Nemám se rád, protože se dobře znám a nemyslím, že se někdo může změnit. Můj život je od začátku úplně jinej než tvůj. A nechci, abys se mnou musela jít tu těžkou kamenitou cestu. Na to tě mám vážně příliš rád.”

“Myslím, že jsou to jen výmluvy. Spíš máš jen hrůzu z toho, že tě přestanu milovat, až tě uvidím v běžnejch situacích, až s tebou opravdově strávím pár týdnů a ochutnáme každodennost a že to zkrátka nepřežiješ. Já ale chci tu šanci. Šanci vypadnout nebo naopak zůstat navěky. Pro tebe je to zase jen obrana… Raději chceš bejt takovej ten mysteriózní vzdálenej pán, co se občas zjeví jako hrdina, ale může se zase sebrat a odejít, když věci začnou být moc intenzivní nebo komplikovaný. A raději si poblíž nechat někoho, kdo ti nic nedává, ale na koho kdykoliv máš. Ve všech směrech. Prázdnej obrázek. Víš, co mě na tom mrzí nejvíc? Že ti to stačí…”

Čekala, že bude mít vztek, ale jen se smutně usmál:

“A víš co na tobě mám nejvíc rád a ve stejnou chvíli nenávidím? Tu tvoji schopnost zatnout sekerku do nejživějšího masa. Do otevřený rány a být tak zatraceně přesná… Jsou dny, kdy prostě nechci, abys mě viděla ve stavu, v jakym se nacházím. A pravda je, že každej den děkuju za to, že jsem tě potkal a každou vteřinu, kdy je mi dobře a smím být s tebou, si pak opatruju v hlavě jako poklad. A skutečně se bojím, že o tebe přijdu. Nějak cítím, že tohle, co dostávám a co si tak hladově beru, je maximum, co si můžu dovolit. A děsím se toho, že když si budu chtít ukrást víc, že na to nebudu mít právo a že tě vítr odnese. A pak to bude, jak říkáš… Uschnu. Možná tu dál bude moje tělo, moje slova, moje kroky. Ale uvnitř bude ledový mrtvý prázdno. Takže, nazývej mě srabem, jestli chceš, já se prostě bojím zajít dál a ukázat ti ze sebe víc. Už jenom každej pohled na tebe je… já nevím… něco jako dárek a bojím se, fakt se bojím, že když si nedám pozor nebude další.”

“Takhle pitomě skvělý výmluvy umíš fakt jenom ty. Takže… nedáš nám skutečnou šanci, protože nechceš o mě přijít. Což by se v tvym zvláštním způsobu uvažování tedy zřejmě stalo, kdybychom do toho kopli a překročili rubikon… Připadám si jako neustále hladová myš, co jde neskutečně dlouhou cestu za nějakou fata-morgánou úžasnýho velkýho kusu lahodnýho sýra… Do ráje sýrů… Už tolikrát se chtěla obrátit a vydat jinudy, protože je to jen klam, ale přesně v tu chvíli jí přistál kousek přímo u nosu. Najedla se, okusila tu lahodnou nebeskou chuť a byla pár minut šťastná. Byl tak dobrej, že zase začala věřit, že se tam někdy dostane. A tak jde dál tu hroznou, dlouhou pitomou vyčerpávající cestu. Ale dobře jí není. Hezkýho těšení a čekání je totiž časem míň než utrpení a hladu.”

“Hezky řečeno. Jen bych byl tak rád, kdybys uměla ocenit tu cestu. Přece znáš tu frázi, že i cesta může být cíl. Nakonec o tom je i nejedna pěkná písnička. A já to tak celou dobu vnímám. Mrzí mě, že ti to nestačí…”

“Nestačí. Nejsem totiž obyčejná myš, jsem odvážná myš. Chci ten sýr ochutnat, chci se jím i přecpat, až mi bude špatně, když to bude potřeba a chci dál… jít zkratkou. Chci vymyslet způsob, jak cestu dokončit. Nechci nějaký drobky u patníků. Ať se jím třeba nakonec udávím… Ale ty nám ten pokus nedovolíš. Hodíš mi kytku, necháš mě přisát se na tvou kůži a pak zase zavřeš dveře… A obávám se, že se teď na cestě vydám jinam a ohlížet se nemůžu…”

Vypadala odhodlaně…

“Nechci se takhle scházet a čekat. Nechci se pak vracet někam, kde nechci být a brečet po nocích. A těšit se na další drobek. Rozumím tvým varováním a vím, že život s tebou je to nejtěžší, co mě čeká. Uvidím tvý každodenní temný běsy, Jekyla i Hyda, tvý těžký rána, dny, kdy nebudeš moct bolestí mluvit. Dny, kdy tě ovládne nemoc, kdy vyhraje noc a v hlavě ti budou znít ohnivý plechově hlasitý bubny. Uslyším tvůj pláč, rykot a řev. Ale chci to. Ne, jen nějakou demoverzi tebe, co mi vždy pečlivě připravuješ. Chci to všechno. Protože ty jsi já a já jsem ty. To, co já nemám, ty doplňuješ. A naopak. Nezaručím žádnej šťastnej konec, ale aspoň to zkusíme…”

“Bál jsem se, že to přijde. Už pár měsíců vím, že tě ztrácím. Ale asi neumím tolik riskovat, neumím ti dát, co po mně chceš. Víc než cestu s těmi občasnými zastávkami nenabízím. Doufal jsem, že ty to pochopíš…že tak půjdem spolu dál.”

Její oči byly temné, smutné a plné vody.

“Nemůžu tomu uvěřit. Necháš nás zase se rozloučit. Zase s těmi řečmi, že je to tak lepší. Protože doufáš, že se zase vrátím. A budu tu pro tebe. A všechno bude jako dřív. Ale nebude… Jsem už jiná. Nevím, zatím nevím, jak se žije bez druhý půlky, ale vím, jak děsný je mít ji na dosah, drápat se k ní marně pořád dokola, těch pár metrů po skle, ale klouzat od ní pořád zase pryč.”

Mlčel a jeho pohled se jí vrýval do kůže. Políbila ho. Na rozloučenou. Na stole nechala klíče od bytu.

Vyšla ven a slunce se jí opřelo do tváře. Cítila se lehká, jakoby jí ze zad spadla tvárnice. Doufala, že smutek přijde, ale že ho snad překoná. Tentokrát.

Ufff… oddechla si pro sebe…

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

….  nevěděla, že jejich konec byl v tu chvíli zase mnohem dál, než si myslela…Ale pravda byla, že se právě ve svém životě dostala zřejmě nejblíž k tomu, opravdu vypadnout, kdyby to bývalo skutečně šlo…

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Předchozí kapitoly:

Kapitola 1 Čarodějův cylindr

Kapitola 2 Příběh Valentýnský

Kapitola 3 Tak na tři se rozdělíme...

Kapitola 4 Hladová myš na cestě do ráje sýrů

Kapitola 5 Dřív zamrzne peklo... než tě nechám jít

Kapitola 6 Moje oblíbená chyba

Kapitola 7 Pravidla pro příštích 21 dní

Kapitola 8 Nerovný soupeř

Kapitola 9 Špatný až na kost

Kapitola 10 Nikdy mě neopouštěj, ani když ti řeknu...

Kapitoa 11 Růže

Kapitola 12 Rozeznávám

Kapitola 13 Nepředstavujte si bývalého přítele nahého!

 

 

 

 

 

 

Autor: Tereza Boehmová | sobota 30.5.2015 9:33 | karma článku: 8,31 | přečteno: 545x
  • Další články autora

Tereza Boehmová

Knížka pohádek Zuzanka a Goldýš slavnostně pokřtěna a vypravena do světa

Publikuji (jako soukromý blog) pár fotografií z uvedení knížky pohádek Zuzanka a Goldýš na trh. Na křtu panovala veselá atmosféra, přišlo hodně lidí a spoustu podpisů si užily i dvě ilustrátorky Anna a Emma Boehmovy.

8.11.2018 v 17:03 | Karma: 5,71 | Přečteno: 299x | Diskuse| Média

Tereza Boehmová

Pozvánka na křest knihy Zuzanka a Goldýš

Milí čtenáři a blogeři, podařilo se mi dopsat knížku pohádek Zuzanka a Goldýš, která se teď objevila v kamenných obchodech i online knihkupectvích. Srdečně Vás zvu na křest 18.10. 2018, v 17:00. Neoluxor, Václavské nám. 41, PH 1.

30.8.2018 v 20:24 | Karma: 7,08 | Přečteno: 297x | Diskuse| Kultura

Tereza Boehmová

Milí voliči Andreje Babiše, prosím odpusťte si už…

Znáte ten příběh... Byla krásná, mladá, sexy, zdála se čestná, přímá a upřímná, přísahala vám věrnost a vy jste s ní vstoupili dobrovolně a s velkou parádou do svazku manželského.

11.10.2017 v 14:12 | Karma: 44,09 | Přečteno: 8154x | Diskuse| Politika

Tereza Boehmová

Nové články na boehmova.blog.sme.sk

Toto je soukromý článek, kam si budu postupně přidávat odkazy na texty, které zveřejním na blogu sme.sk. Je určen těm čtenářům, kteří rádi četli moje texty - aby je nemuseli hledat. Stačí prokliknout.

23.5.2017 v 11:29 | Karma: 12,65 | Přečteno: 558x | Diskuse| Společnost

Tereza Boehmová

Můj blog najdete nyní "v exilu" na sme.sk

Jak už víte, odešla jsem z pozice administrátorky blogu iDNES.cz na protest proti zneužívání médií vlastněných šéfem ANO Andrejem Babišem pro vlastní politické potřeby.

14.5.2017 v 17:38 | Karma: 15,79 | Přečteno: 725x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 393
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4521x
Nová knížka pohádek Zuzanka a Goldýš mi vychází právě nyní, už je v knihkupectvích nebo možno koupit i přímo na www.boehmova.cz

Aktuálně spolupracuji s časopisem Reflex. Ráda píšu fejetony, pohádky a básničky. Vyšly mi zatím dvě knížky Matka z cukru a oceli a pohádky Zajíček Zlobílek.  Vystudovala jsem žurnalistiku, žila chvilku v USA, v Praze jsem pak pracovala například v rubrice názory MF DNES jako editorka.
Píšu články a fejetony do různých časopisů a zabývám se firemním PR.

Na svět se dívám optikou liberální feministky. Mám velmi ráda milé a chytré muže, kteří si nemyslí, že žena je jen služka a ozdoba, ale životní partnerka a u ženy ocení inteligenci a vtip.

Od roku 2007 do května 2017 jsem pracovala pro iDNES.cz - jako administrátorka tohoto blogu, pozici adminky jsem opustila na protest proti zásahům majitele Andreje Babiše do obsahu novin. Cítím, že nemohu být po těchto událostech součástí značky iDNES a MF DNES..
Odcházím sem: https://boehmova.blog.sme.sk/